Въздушният трафик в Европа е едва 10 процента в сравнение със същия приод на миналата година, тъй като самолетите не летят заради кризата с коронавируса, съобщи Международната асоциация за въздушен транспорт (МАВТ), цитирана от Франс прес, предаде БТА.

Вицепрезидентът на асоциацията за Европа Рафаел Шварцвам заяви в аудиоконференция с журналисти, че се очаква през 2020 година търсенето на европейските пътници да намалее до 55 на сто.
Понижаването на оборота на европейските авиокомпании тази година се изчислява на 89 милиарда долара (82,4 милиарда евро) или с 13 милиарда долара(12 милиарда евро) повече от оценката, обявена преди месец.
Преми малко повече от седмицата организацията, обединяваща 290 авиокомпании, оцени на 314 милиарда долара (291 милиарда евро) спада на оборота на авиопревозвачите през 2020 година или с 55 порцента по-малко приходи от 2019 година.
В световен план неизползваните билети заради спрените полети възлизат на 35 милиарда долара (32,4 милиарда евро), по данни на МАВТ.
Международният пътнически поток, обслужван от авиацията, може да се свие с до 1,2 милиарда души до септември, след като пандемията от коронавирус срина търсенето, предупреди по-рано днес МАВТ, цитирана от Ройтерс.

Европа и Азиатско-тихоокеанският регион ще усетят най-силно последиците от пандемията върху доходите и броя на полетите. САЩ в това отношение ще останат на трета позиция.

Пандемията от коронавируса наложи драстични ограничения за пътуванията, от които тежко пострадаха въздушните превозвачи, принудени да приземят част или всичките си самолети. В даден момент ограниченията върху пътуванията по въздух обаче ще трябва да бъдат разхлабени и тогава възниква въпросът как да се спазва физическата дистанция между пътниците в самолетите. Появиха се предложения за освобождаване на омразните за пасажерите средни седалки, но това няма да е рентабилно за компаниите. Ето защо има нужда от алтернативно решение и италиански проектанти са го намерил, пише в. "Република".

Компанията за интериорен дизайн Авио Интериорс предлага между креслата да бъдат издигнати прозрачни панели. Така проблемът с дистанцията ще бъде разрешен. Идеята е преградите да бъдат от плексиглас и да са монтирани в горната част на креслата, така че да бъдат разделени най-вече главите и раменете на пътниците. Така няма да се налага самолетите да остават празни на 50 или на 70 процента.
Сега остава да се провери дали подобни разделителни прегради ще са действително надеждни срещу коронавируса