Майкрософт (Microsoft) изпревари очакванията на Уолстийт за продажбите и печалбата си благодарение на скока на търсенето на приложението си за онлайн разговори и срещи Теймс (Teams) и гейминг услугата Ейксбокс (Xbox), тъй като светът започна по-масово да работи и играе у дома заради пандемията от коронавируса, предаде Ройтерс.

Акциите на компанията поскъпнаха с около 5 на сто след приключването на официалната търговия, а от началото на годината са поскъпнали с 12 процента, предава БТА.

Резултатите отразяват усилията на главния изпълнителен директор Сатя Надела, съсредоточени върху облачните услуги.

За финансовото четвърто тримесечие Майкрософт прогнозира трудни времена за ЛинктИн и някои продажби на софтуер.

В крайна сметка не сме имунизирани срещу случващото се по света що се отнася до растежа на БВП, каза във видеоконферентна връзка с инвеститори Надела.

Резултатите обаче са подкрепени от продажбите на операционната система Уиндоус (Windows) и устройствата Сърфис (Surface), тъй като хората обновяват личните си компютри, за да работят и учат вкъщи. Освен това Майкрософт посочва рекордния интерес към онлайн мултиплейър услугата си Ексбокс лайв (Xbox Live) с 19 милиона активни потребители.

В интервю главният финансов директор на Майкрософт Ейми Хус посочва, че повишеното търсене на Тиймс идва от абонати с достъп до софтуера като част от по-голям пакет и го ползват за първи път. В други случаи Хус отбелязва, че Майкрософт предлага на повече клиенти Тиймс безплатно, за да бъде изпробван.

Ръководителите на Майкрософт не посочиха кога ще поискат клиентите, ползващи Тиймс безплатно, да започнат да плащат.

Продажбите през третото тримесечие са били подкрепени от търсенето на облачни услуги. Растежът на Азур обаче се е забавил от 62 процента през второто тримесечие до 59 на сто.

Брутният марж на печалбата, ключов показател за рентабилността на облачните услуги, който Майкрософт каза на инвеститорите, че очаква да се подобри, е бил 67 процента спрямо 63 процента миналата година.