Храна, книги, козметика, обувки и дрехи са стоките, които най-често са се купували онлайн в извънредното положение. Това показва проучване на All Channels Group и BluePoint, проведено в периода 10-15 април.
17% от потребителите за първи път са направили онлайн покупка след извънредното положение, а 15,8 на сто ще продължат да го правят.
С 10,3% са нараснали хората, поръчващи по интернет храна, при другите продукти ръстът е между 7,1 и 8,3%. Със 7,1 на сто се увеличават и хората, купуващи лекарства и продукти за лична хигиена. При домашните потреби и техниката ръстът е средно около 5%, 3% от хората са започнали да пазаруват онлайн мебели и спортни стоки.
Младите хора, родени между 1980 и 2009 г., поръчват най-вече храна, дрехи и козметика. Родените преди 64-а година пък - най-вече книги и продукти за лична хигиена.
15% са започнали да използват куриерски услуги, а 14 на сто - онлайн банкиране. 11% са се записали на онлайн курсове за нови знания, а почти 9% са започнали спортни програми по интернет. Онлайн застраховките и консултациите с медицински специалисти обаче все още са непопулярни, като само 3% от запитаните са ползвали тези услуги.