Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира открита тръжна процедура за определяне на изпълнител на строителния надзор при изграждането на последните 88,9 км от АМ „Хемус“. Това е отсечката между 222-ри и 310-ти километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово – Буховци, съобщиха от пресцентъра на АПИ.
Прогнозната стойност на обществената поръчка е 21 414 152 лв. без ДДС. Тя е разделена на три обособени позиции:
Обособена позиция №1 е за надзор при строителството на Участък 7 от АМ „Хемус“, който е с дължина 43,6 км. Той започва при 222-ри км след пресичането на автомагистралата с път I-5 Русе - Велико Търново и завършва при 265-ти км при пресичането с път II-51 Бяла - Търговище. Индикативната стойност за обособената позиция е 10 490 312 лв. без ДДС.
Обособена позиция №2 е за осъществяване на надзор при строителството на Участък 8 от АМ „Хемус“, който е с дължина 33,5 км. Отсечката е от пресичането с път II-51 Бяла - Търговище до връзката с път II-49 Търговище - Разград. Индикативната стойност за обособената позиция е 8 039 782 лв. без ДДС.
Обособена позиция №3 е за надзор при строителството на Участък 9 от АМ „Хемус“, който е с дължина 11,9 км. Той започва от пресичането с път II-49 и завършва при изграждащия се в момента участък Белокопитово - Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102). Индикативната стойност за обособената позиция е 2 884 058 лв. без ДДС.
Срокът за приемане на офертите изтича в 17:30 ч. на 30 юли 2020 г.
В края на декември м.г. АПИ възложи проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на Участъците 7, 8 и 9 от АМ „Хемус“ на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки на „Автомагистрали“ ЕАД. Договорът е на стойност 1 150 000 000 лв. без ДДС.
Доизграждането на АМ „Хемус“ е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна. В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. „Боаза“ и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече построените участъци от двете страни на магистралата.