122,1 млн. лева достигна нетният обем на дигиталната реклама в България през 2019 г., показват годишните данни на IAB България - сдружението за интерактивна реклама. Това е ръст от 19,4% в сравнение с 2018 г.

Традиционно най-голям дял от пазара – 71%, запазва сегментът “дисплей реклама”, като през 2019 г. достига 87,1 милиона лева. Инвестициите в български медии също нарастват с 3,2% и са 35 млн. лева. Видеоформатите, които са с постоянен ръст в целия свят, заемат 38% от дисплей рекламата, като обемът им в България е 33,3 млн. лв. Това е с 33% повече от похарчените 24,8 млн. лв. през 2018 г.

Следващият голям ръст е в категорията “търсене” - с над 19%, която заема близо една четвърт от инвестициите онлайн.

Най-голям е скокът в категорията “нейтив реклама”. Тя заема едва 4% от общия обем на пазара, но отчита ръст от 47,3% в сравнение с 2018 г., като стига 4,4 млн. лева.