До края ноември тежкотоварният трафик трябва да преминава по Е-79, а не през „Петрохан“
Законът забранява провеждането на демонстрации в обхвата на републиканските пътища, които водят до застрашаване безопасността на движението, отклоняване, прекъсване или спиране на трафика, съобщи в сутрешния блок на бТВ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски по повод опитите за блокиране на движението от протестиращи граждани.
Той подчерта, че пътната агенция е в постоянна връзка с органите на реда, които следят за спазването на законовите разпоредби и предприемат действия, за да не се допусне затваряне на републиканските пътища и да се стигне до инциденти.
На АМ „Тракия“ в момента не се извършват ремонти, а единствено текущи дейности, свързани с поддържането на автомагистралата - като подмяна на мантинели, премахване на крайпътна растителност и др.
Подменят се стари мантинели в участъка 156 до 208 км на АМ „Тракия“, където наскоро тир се преобърна и доведе до смъртта на 5-ма души, заяви Георги Терзийски. Той поясни, че не може да каже дали вината е само във водача. Призна, че настилката в района не е подходяща за висока скорост, но затова тя е и ограничена там в последните две години.
По-дълъг ремонт предстои да започне през есента в участъка от 156-ти до 208-ми км. Отсечката ще бъде поетапно ремонтирана.
Мнението на експертите е, че новата мантинела би ограничила част от последствията, но трябва да се свърши до край работата по случая. Също експерти твърдят, че ако е легнал на мантинелата тирът, няма как да има действие по ограничаване на действието на щетите, коментира председателят на УС на АПИ.
Тази година за обновяване на ограничителните системи по пътната мрежа са осигурени около 40 млн. лв., което е двойно повече в сравнение с миналата година. Освен по АМ „Тракия“ предстои подмяна на мантинели и в участъка от пътен възел „Осиковица“ до Правец на АМ „Хемус“.
Относно строителните работи на пътя Мездра - Ботевград председателят на АПИ Георги Терзийски заяви, че на обекта се работи много мобилизирано и амбицията е до края на ноември да бъдат завършени дейности, които да позволят пропускане на тежкотоварния трафик през участъка от Е-79, за да се избегне преминаването през прохода „Петрохан“.
В момента за осигуряване безопасността на движение по време на строителните дейности движението на тежкотоварните камиони е разделено като пътуващите към София преминават през „Петрохан“, а трафикът за Видин е през Искърското дефиле - път II-16. Всичко това е направено, за да намалим риска от тежки инциденти, подчерта Терзийски. Целта е до края на 2021 г. модернизираният участък от скоростния път Мездра - Ботевград да е готов.