Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова участва в годишната видеоконференция с извънредните и пълномощни посланици и постоянните представители на България, съобщиха от пресцентъра на министерството на туризма.
Министър Николова заяви, че като държава с отворена икономика, България неизбежно изпитва негативното въздействие на разразилата се в световен мащаб икономическа криза в резултат от пандемията от коронавирус. И добави, че поддържаната от правителството макроикономическа стабилност и провежданата адекватна финансова и бюджетна политика, позволиха да бъде смекчен ефектът от неблагоприятната външна среда и страната ни да понесе значително по-малко негативи в сравнение с много други държави в Европа.
Тя припомни, че през месец юли тази година България бе приета за член на валутно-курсовия механизъм ERM II и Банковия съюз, което е голям успех за нас. Тази стъпка е от значение за утвърждаването на авторитета на държавата в международен план, което е важно както за кредитния ѝ рейтинг, така и за инвеститорския интерес, категоричен бе вицепремиерът.
По думите на министъра в условията на усложнена глобална икономическа среда, целите и действията на българското правителство, са насочени към поддържане на финансова стабилност в страната, като същевременно се предприемат и активни мерки за постигане на растеж на БВП.
Вицепремиерът спомена някои от политиките, като запазване на най-ниските в ЕС данъчни ставки, подобряване на условията за бизнес чрез намаляване на административната тежест и броя на регулациите, както и намаляване на финансовата тежест за бизнеса.
По време на дискусионния панел бе обсъдена и темата за рекламата на страната като туристическа дестинация. Министърът уведоми посланиците и представителите на България, че Министерство на туризма изготвя 20 рекламни клипа, които представят малко познатите забележителности у нас. „В рамките на бюджета, с който разполагаме, правим всичко възможно да популяризираме България“, каза още вицепремиерът.
По време на разговора бе повдигнат и въпросът за зимния туризъм и различните видове нишови туристически подсектори, чрез които България може да привлича повече чуждестранни туристи.