Колите с по-висока безопасност - не е задължително да са най-новите, има по-стари автомобили с повече пасивни и активни средства за безопасност- да получат по-благоприятен режим на данъчно облагане. Такъв стимул за автомобилната флота в България се предвижда в стратегията за пътна безопасност да 2030 г. , казва в интервю за „24 часа“ Милен Марков, експерт в „Държавната агенция за пътна безопасност“.
ЕК предлага - и това е залегнало в стратегията - измерване на ключов показател - безопасност на автомобилната флота, като се използва методологията на Euro NCAP. Този показател ще бъде определен за марки и модели автомобили с продажби над 5000 бройки на територията на Европа за последните 5 години. За тях ще има категоризиране, ако искате, го наречете звезди, в скала от 1 до 5. Независима организация ще направи тази оценка и тя ще е еднаква за цяла Европа. По този начин всеки потребител ще знае колко сигурен е автомобилът му и ще имаме обективен критерий, който не смята само възрастта или вида гориво например, казва Марков.
Какво казва още експертът, четете в интервюто утре.