На 10 ноември бе закрито третото Международно изложение за внос в Китай. Договореностите за сделки на него са на стойност 72,62 милиарда долара, което е увеличение с 2,1% спрямо миналата година. През изминалите години изложението, чиято цел е да представи чужди продукти на местния пазар, да стимулира инвестициите, културния, персонален обмен, по-нататъшното отваряне на Китай и сътрудничеството му с останалия свят, се превърна в арена за споделяне, а сега дава и надежда за възстановяването и развитието на компаниите от различни страни в условията на пандемията от COVID-19, предава Радио Китай.
В последните дни популярна стана една история, показваща значението на изложението за участниците в него. Тя е на 58-годишният японец Микио Араи, който произвежда стоманени чайници. След три теста за COVID-19 и 14-дневна карантина, ден преди закриването на изложението той успява да влезе и представи продукцията си. Според него, изложението е важна възможност, която не трябва да се пропуска.
Според официална информация, американските изложители са третата най-голяма група, а представените от тях продукти – най-многобройни, с което те показват ясно отношението си към призивите на някои политици за „разделяне с Китай“. Представител на компанията COACH заяви, че на тазгодишното изложение са договорили сделки за 310 милиона долара сделка, повече отколкото през миналата. Чужди медии, отразяващи изложението, също са на мнение, че в момента Китай има стабилен статут като ключов потребителски пазар и център на веригите за доставки.
Това, което вълнува бизнеса от различните страни, е как да участва в процеса, при който иновациите ще играят все по-важна роля в процеса на развитие на Китай. През 2019 г. инвестициите в научноизследователска дейност достигнаха 2,17 трилиона юана и заемат 2,19% в БВП, поддържайки сходно ниво със средните стойности на този показател в Европейския съюз. По индекс на инвестиционните способности Китай е на 15-то място в света, което му дава статут на иновационна държава. На тазгодишното изложение бяха показани 411 нови продукти, технологии и услуги, а чуждите компании показват особен интерес към възможностите за сътрудничество в иновациите с китайски партньори.
По-важното е, че Китай продължава уверено с политиката за отваряне и полага усилия за изграждане на открита световна икономика, демонстрирайки на всички искреност и отговорност.