Политиката ни в бъщете е към поетапно включване на повече пътни участъци в обхвата на платената пътна мрежа, които се използват интензивно от тежкотоварния трафик, но това ще бъде съобразено с икономическата обстановка в страната. Това заяви регионалният министър Петя Аврамова по време на разискванията по питане на народни представители от БСП относно пътните такси. Към момента тол такси се събират от 3115 км магистрали и първи клас пътища.
Въпреки пандемията, приходите от тол таксите имат ръст 6% спрямо миналата година от е-винетки за превозните средства над 3,5 тона. Увеличението е въпреки намаляването на превозите и превозните разстояния и реалното таксуване. Тежкотоварният трафик се обслужва основно от каналите на АПИ - през сайта, мобилното приложение, терминалите за самообслужване и пунктовете в областните пътни управления, като делът е около 66%, посочи още регионалният министър.
По думите ѝ българската система е една от най-ефективните в съотношение качество-цена, тъй като таксува едновременно тежкотоварния трафик на база изминато разстояние и леките автомобили на база време, докато обичайно в другите държави двата метода се въвеждат и подържат независимо. Електронната система е и инструмент за превенция и контрол на сивата икономика, изтъкна още Аврамова като допълни, че са налице увеличени приходи от декларирани повече реализирани куросове от транспортните фирми.