Премиерът Бойко Борисов направи изненадваща инспекция на започналия в началото на месеца ремонт на 17-километров участък от АМ „Тракия“, намиращ се между връзката с автомагистрала “Марица” и пътен възел „Чирпан – Изток“.
Строителните дейности са част поетапния ремонт на компрометирано 40-километрово трасе на магистралата между Стара Загора и Чирпан. По трасето на магистрала „Тракия“ се възстановява конструкцията на пътя, извършва се стабилизиране на основата, подмяна на асфалтовата настилка, реновират се 9 големи съоръжения, подобрява се отводняването и се прави ландшафтно оформление. На участъка ще се монтира най-висок клас мантинела между двете платна, която би възпрепятствала навлизане и на тежкотоварни превозни средства в насрещното платно. Тези инвестиции в пътна безопасност са изключително важни за сигурността на пътуващите. Ремонтът на магистралата е от голямо значение за подобряване на транспортната свързаност в България. Строителните дейности в този участък следва да приключат до края на март 2021.
"В момента на практика правим нова магистрала. Девет моста компрометирани правим. Но да не хвърляме вината на предишните, тя е ясна", заяви Борисов и припомни, че този участък от магистралата е правен по времето на Сергей Станишев като премиер и неговия министър на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов. Шеф на Пътната агенция по това време е Веселин Георгиев, станал известен с аферата "Батко и Братко", заради която ни бях спрени европарите за пътища. Георгиев бе съден и оправдан.
По думите на премиера магистралата се повдига, защото отводняването е направено некачествено. "Не можеш да им затвориш устата иначе. Да дойдат да видят какво са направили", коментира Борисов за проблемния участък, открит по времето на Сергей Станишев.
Имаме трайно нисък външен дълг. Каквото и да е правителството след изборите, има подсигурени пари, за да може не само да не се спре, а двойно да има. Когато имаме външни пари за инфраструктурата, можем да си позволим да ремонтираме "Тракия", да строим "Хемус", Северозапада, магистрала "Европа", надяваме се скоро да минем през тунелите на "Струма", каза още премиерът.
29 млрд. евро ще получи страната ни от Европейския съюз за справяне с щетите и последствията от пандемията. „Това са 60 млрд. лева, които ще дойдат в страната ни в следващите години, от които 50 млрд лева. са грантове“, съобщи премиерът Борисов по време на огледа на строително-ремонтните работи. За първи път за България ЕС предвижда толкова значима сума за възстановяване от кризата, причинена от пандемията.
По думите на премиера Борисов това ще гарантира, че каквото и правителство да има след изборите няма да се спре инвестиционната програма на държавата. По темата вицепремиерът Томислав Дончев докладва на премиера относно напредъка на страната ни по подготовката на Плана за възстановяване и устойчивост на България. Той изтъкна, че България е сред държавите, които се движат най-бързо и това ще даде възможност парите да са максимално бързо на разположение на бизнеса. Публикувана е вече и новата версия на Плана след проведените обществени обсъждания и консултации. „Добрата новина е, че специално за бизнеса има предвидени нови 900 милиона лева в три фонда, освен тези 800 милиона, които са останали от първия вариант на плана. Предвиждаме тези пари да станат максимално бързо достъпни в България – ако може още в средата на тази година“, изтъкна Дончев. Вицепремиерът добави, че през следващите 5 години България ще е в състояние да удвои обема на публични инвестиции в инфраструктурата, железниците, дигиталната свързаност, енергийната ефективност, но преди всичко за директни инвестиции за бизнеса.