25 млн.лв са предвидени за изграждането му

През 2021 г. е предвидено да започне подготовката на проекта за интермодален терминал в Горна Оряховица. Изграждането на терминала е заложено в Плана за възстановяване и устойчивост на България. Финансовите параметри и линейният график за изпълнение са одобрени от страна на държавата. Предстои одобрението на Европейската комисия, информират от общината.

"Горна Оряховица е най-големият железопътен възел в Северна България и има стратегическото местоположение в основните транспортни коридори за развитие на един нов терминал, отговарящ на съвременните изисквания за подобен тип съоръжения", пише в документа.

"Чрез изграждането на интермодалния терминал ще бъдат изпълнени насоките на ЕС за развитие на екологичен транспорт – ще се привлекат товари от автомобилния към железопътния транспорт. Ще се привлекат повече потребители и оператори, което ще увеличи интермодалните превози. Чрез подобряване на железопътните услуги ще се увеличи конкуренцията на транспортния пазар. Ще се увеличи националния и международния трафик на комбинирани превози и не на последно място ще се подобрят социално-икономическите условия в регион", се казва още в плана.

Дейностите за подготовка и изграждане на интермодалния терминал в Горна Оряховица са разделени на два основни етапа.

Първият включва извършването на предпроектни проучвания в пълен мащаб и избор на местоположение. Ще се направят идеен проект и Генерален план за развитие на терминала. Предвидени са също и  процедури по отчуждаване, екологични процедури и т.н.

Вторият етап  включва техническо проектиране, строително-монтажни работи, както и  оценка на съответствието с техническата спецификация за оперативна съвместимост с железопътния транспорт в рамките на ЕС.

Реалното изпълнение на проекта трябва да започне през 2022 г и да продължи до 2025 г.

За изграждането на интермодалния терминал в Горна Оряховица са предвидени 25 млн. лв. Стойността зависи в голяма степен от теренните условия, състоянието на железопътната и пътната инфраструктура в района, както и от необходимостта от допълнителни работи по довеждащата инфраструктура, се посочва в Плана.