Норвежкият автоклуб (NAF) реши да проведе тест, като измери пробега на всяко електрическо превозно средство, като го кара, докато изгасне мотора. Идеята е да сравни действителния електрически обхват в реални условия с този на официалните данни на производителите.
Тествани са общо 21 автомобила, като всеки шофира, докато батерията напълно се изтощи. Всеки автомобил е бил управляван по един и същ маршрут в един и същи ден, със същите настройки за контрол на климатика, за да се опита да ограничи потенциалните разлики в условията на теста. Тестването се състояло от комбинация от градско шофиране, макадам и магистрали, както и планински проход.
BMW iX3 е с най-впечатляващ резултат, защото тестовите шофьори са изминали 556,2 км, преди да изхабят акумулаторите. Това е с 20 процента повече пробег от прогнозата на WLTP, отбелязана в техническите характеристики на баварския кросоувър, или 106 км отгоре.
Според данните на NAF, от общо 21 тествани превозни средства, 18 са надвишили техния фабрично даден обхват. Трите превозни средства, които не успяха да го направят са Polestar 2, Citroen e-C4 и китайският Xpeng G3, които са спрели да се движат само с 3, 5 и 12 км преди декларирания от производителите пробег. Въпреки това дори тези три модела са показали впечатляващи резултати, като се има предвид фактът, че цикълът на тестване на WLTP често дава оптимистични резултати, които в действителност не могат да бъдат постигнати.
Tesla Model 3 Long Range е общият победител от теста, като е успял да постигне впечатляващите 654,9 км. След него се нарежда Ford Mustang Mach-E Long Range RWD със 617,9 км или само 27 км по-малко от Tesla. NAF посочва, че тестваният Model 3 е актуализирана версия с WLTP обхват от 614 км.
Европейският хит Volkswagen ID.3 успя да измине 421 км, а официалният му пробег е 418 км (модел ID.3 PRO 539 км в завода, в теста 564 км). Hyundai Kona е с фабричен пробег от 484 км и действителен пробег от 537 км.
Норвежките специалисти отбелязват, че всички автомобили са карали дълго след като прогнозирания им обхват е достигнал числото 0. Mach-E и Model 3 достигнали границата от нула километра на около 600 км, но изминали още 55 и 18 км, след като на таблото светнало 0 км.