Международната корпорация "Де Бирс" (De Beers), специализирана в добив и търговия с диаманти, засилва усилията си за официално проследяване на пътя на луксозните си продукти, започващ от добива им в диамантените мини и стигащ до бижутерийните магазини, тъй като западните клиенти искат уверение, че покупките им не са с произход от Русия. Това заяви главният изпълнителен директор на компанията Брус Клийвър в интервю пред Ройтерс.
"Де Бирс", подразделение на британската минната компания "Англо Американ" (Anglo American) се стреми да приспособи веригите си за доставки, тъй като отчита нарастващо търсене в САЩ на своите ювелирни изделия, след като американските власти забраниха вноса на диаманти от руската "Алроса" - най-големият производител на скъпоценните камъни в света, предаде БТА.
Процесът по контрол върху проследяемостта и произходът на диамантите ще се ускори, вследствие на войната между Русия и Украйна, каза Кливър.
Миналата седмица "Де Бирс" внедри своя блокчейн платформа за потенциално регистриране и проследяване на необработените диаманти всеки път, когато сменят собственика си - от момента, в който са продадени на посредници до етапа на продажба на дребно.
Платформата има за цел да провери автентичността и отговорното снабдяване, като гарантира, че диамантите не са от конфликтни зони, в които биха могли да се използват за финансиране на насилие.
В опит да увеличи пазарния си дял, компанията също разглежда варианти за пренасочване на доставки от други места към САЩ, където търговците на дребно се интересуват все повече от луксозните стоки на "Де Бирс", съобщи също така Кливър.
Продажбите на компанията възлизат на общо 4,82 милиарда долара през 2021 г., като половината от тях идват от Съединените щати, надминавайки продажбите на руската "Алроса" от 4,2 милиарда долара, предимно направени в Северна Америка и Азия.