Най-модерният хипермаркет на веригата бе открит в жк “Младост”
Магазинът се захранва изцяло със зелена енергия
5 хиляди артикула от общо 18-те хиляди, които се продават в най-новия хипермаркет “Кауфланд”, са произведени у нас, съобщи изпълнителният директор на “Кауфланд България” Иван Чернев.
Магазинът, който е с 2500 квадратни метра търговска площ, бе открит от него и от столичния кмет Йорданка Фандъкова в сряда. Намира се на Околовръстното шосе непосредствено до изхода от жк “Младост” и е 12-и поред за столицата и 62-и за страната. В изграждането му са вложени близо 40 млн. лева, а новооткритите работни места са 90.
В новия търговски обект има съществени иновации,
които постепенно ще бъдат въведени във всички търговски обекти на “Кауфланд” у нас.
100% от електроенергията, която захранва магазина, е зелена по произход, а на покрива на търговския обект до края на годината ще има и соларни панели. Плодовете и зеленчуците са в сгъваеми щайги за многократна употреба, а стоките се доставят в сгъваеми метални палети, разработени специално за “Кауфланд”. 1135 тона са спестените емисии от сгъваемите каси, сгъваемите палети водят до по-малко обратни курсове, а с това - до по-малко емисии. Заради стабилните им странични стени се намалява фолиото за укрепване на товарите и така се пестят 250 тона пластмаса годишно, обясни Чернев.
LED осветлението също пести електроенергия. Навигацията за посетителите е обогатена с посочване на отделните подгрупи от всяка стокова група, които са обозначени с различен цвят.
Подреждането на стоките следва утвърдилата се за “Кауфланд” схема – до входа са плодовете и зеленчуците, които в този обект са около 300-330 вида в зависимост от сезона, следват сезонни предложения и др.
Между 300 и 400 са само био- и веган продуктите, пекарната е по-съвременна
и е засилено предлагането на clean label и здравословни продукти.
Касите на самообслужване, които вече се въвеждат поетапно и в други обекти, са шест на брой и целта е скоро всички търговски обекти на “Кауфланд” в България да имат такива.
В столицата компанията е инвестирала досега 300 млн. лв. за предишните си обекти.
Плановете са до края на годината “Кауфланд” да отвори още един обект в София, който ще е в “Горубляне”. Изготвя се и 5-годишна стратегия, която ще продължи разширяването на веригата на българския пазар.
„Искам да поздравя Kaufland България с 12-ия им обект в София. Преди години именно във втория по големина район на столицата – „Младост“, беше открит първият магазин на веригата, а сега най-модерният им обект с екологично, енергийно ефективно строителство. В тези трудни кризисни времена, продължават инвестициите в София, тази инвестиция от близо 40 млн. лв. и 90 нови служители е впечатляваща и говори за доверието, което имате в града, доверие към София. Благодаря и за подкрепата, която ни оказвате и по линия на вашата политика за социална отговорност и намерението да реновирате детска площадка в район „Младост“. Това е подкрепа за града, защото по този начин създавате продукт за хората.“, каза Йорданка Фандъкова, кмет на София.
„Като районен кмет, бих искал да споделя, че това не е просто поредният магазин на веригата, въпреки че е най-новият, най-модерният. Благодарение именно на изграденото доверие между администрацията и бизнеса, с ясна стратегия за развитието на един район, успяхме вместо два комплекса с по 400 апартамента- общо 800, и затруднен трафик, да се сдобием с услуга, полезна за всички нас, жителите на „Младост“ и на цяла София.“, добави арх. Стефан Стефанов, кмет на район „Младост“.
С многообразие от продукти и услуги в зоната с наематели новооткритият хипермаркет надгражда One Stop Shopping концепцията на веригата, която осигурява изцяло нова атмосфера за пазаруване и превръща Kaufland в мултифункционален търговски център. Зоната с наематели ще посрещне клиентите с микс от услуги, предлагани от партньори на Kaufland като аптеки „Витания“, „Inmedio“, „EasyPay”, „Speedy‘‘. В нея ще се помещава и първият обект на „Rois“ в Kaufland, в който освен насипни ядки, ще има също напитки, прясно изпечени закуски и сладки изкушения.