Потребителите да се информират предварително за стоките, които ги интересуват и да не правят импулсивни покупки. Такъв съвет отправи Богомил Николов от Асоциация “Активни потребители”.

“Този “Черен петък” като че ли се разрасна във времето. От 2-3 седмици, поне, валят промоции. Смятам, че те ще продължат чак до Коледа. Хората вече го знаят”, коментира пред NOVA Николов по-малкият от очакваното наплив в търговските центрове в последния петък на ноември.

Той цитира британско проучване, при което цените на 150 продукта са наблюдавани 6 месеца преди и 6 месеца след “Черния петък”. “Това, което са установили е, че 6 месеца след това, 98% от цените са същите или по-ниски на “Черния петък”, каза Николов. “Хората вече разбират, че намаленията няма да избягат”, допълни той.

Информираният потребител е този, който знае какво иска, има изготвен списък с желани покупки, подготвил се е и e наблюдавал цените преди това, каза още експертът. “Такъв потребител трудно би се подвел по надписите на “Черния петък”, каза той.

По думите му реалните намаления са 10-20%.

“Импулсивните покупки са най-лошите. Хората купуват страшно много стоки, които не са им нужни. Но те са ги купили заради големия процент намаление”, заключи Николов.

Той съветва потребителите, които все още не са закупили коледните си подаръци, да не правят това в средата на месец декември, защото е възможно те да пристигнат след празниците.