Направихме анализ какво би струвало това на българския транспортен бизнес. На граничния пункт Русе-Гюргево изчакването на 7 декември е 40 часа. На Видин-Калафат се чака между 8 и 15 часа. Всеки един час престой на камион на граничен пункт струва на нашия превозвач 10 евро. Транспортният бизнес е най-засегнатият от решението България да не бъде част от Шенген. Това каза по БНТ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
По думите му дневно 1200 и 1500 камиона излизат от тези граници, като загубите се изчисляват на над 100 млн. евро годишно.
Каза още, че нашите политици е крайно време да преценят кое е важно за бизнеса.
Считаме, че Шенген и еврозоната са от ключово значение за България и нашите политици, вместо да търсят 2-3% на следващите избори, да седнат и да се разберат.
За нас Шенген е дежа вю заради мобилния пакет. Случващото се в Брюксел почива на определени стратегии. Без лобизъм не става, каза Арабаджиев.
Допълни, че трява да се работи за националния интерес.
За решението на Нидерландия да наложи вето на приемането на България в Шенген Арабаджиев смята, че ключово е пристанището в Ротердам, най-голямото европейско пристанище и където минава половината от стокооборота на Нидерландия. Над 30 000 кораба, над 250 000 речни кораба по Рейн. Всичко, което влиза в Европа, минава оттам.