С отпуснатите от бюджета миналата година 2,5 млрд. лв. за поддържане на пътищата, пътната агенция е направила основен ремонт само на 7 километра третокласни пътища и текущ ремонт на около 230 км други пътни участъци. Това заяви председателят на управителния съвет на неправителствената организация "Институт за пътна безопасност" Богдан Милчев на пресконференция в БТА.

За сведението той се позова на писмен отговор, който е получил от пътната агенция на поискана информация по Закона за достъп до обществена информация. Отговора по негови твърдения е получил на 15 декември. 

За сравнение, според Милчев през периода 2019 - 2021 г. за три години са направени основни ремонти на около 3 хиляди километра пътища и то при неколкократно по-малък бюджет. 

Според специално полево проучване на организацията, направено в края на 2022 г., около 31 места по пътищата у нас са с неправилно поставени знаци, 415 локации са с увредена обезопасителна система, около 350 километра са със сериозни деформации по пътните ленти, има и 80% сигнализация, която не отговаря на изискванията за светлоотразителност – както вертикална, така и хоризонтална. 

"Всички тези елементи водят най-малкото до грешно взети решения, до объркване на водачите, които имат потенциала да прерастват или в травми, или в смърт", заяви инж. Методий Стелиянов, част от одитиращия екип. Наблюдавани са сериозни деформации, уточни специалистът.

"Думата магистрали трябва да я преквалифицираме в Република България. Ние в България нямаме магистрали. Ние имаме скоростни пътища, които разбиват автомобили, причиняват висока аварийност и водят до смърт", коментира Стелиянов.