Продажбите на нови автомобили в страните от Европейския съюз продължават възходящия си тренд и през февруари, показват данните на Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA). Те се повишават на годишна основа с 11,5 на сто до 802 763 коли.

ACEA обаче уточнява, че годишният ръст на продажби на нови автомобили до голяма степен се формира благодарение на сравнението с февруари 2022 г., когато недостигът на полупроводници ограничи производството на моторни превозни средства.

През миналия месец нараства пазарният дял (12,1 на сто) на новите електрически коли, задвижвани изцяло от батерии (BEV) и на хибридните автомобили (25,5 на сто), регистрирани за първи път. Колите с бензинови и дизелови двигатели обаче остават предпочитан избор за клиентите в ЕС. Те формират 36,9 на сто от продажбите на нови автомобили през февруари 2023 г.

В България през миналия месец са регистрирани с 34,1 на сто повече нови автомобили (2589) в сравнение с февруари 2022 г. (1931), сочат данните на ACEA. Това нарежда нашата страна на трето място в Евросъюза по годишен ръст на новорегистрираните нови коли след Румъния (+44,5 на сто) и Португалия (+38,4 на сто).

Сред новите автомобили, които са регистрирани у нас през февруари 2023 г., електрическите, задвижвани изцяло от батерии (BEV) са 82, хибридните - 62, плъгин (plug-in) хибридните (PHEV) - 11, с бензинови двигатели - 1857 и с дизелови агрегати - 575. Две от новите коли, новорегистрирани у нас през февруари, са поставени от ACEA в категорията "други".

През първите два месеца на годината в страните от ЕС са регистрирани близо 1,6 милиона нови автомобила, което е увеличение с 11,4 на сто спрямо същия период на миналата година.

В Испания е отчетен ръст на продажбите на нови леки коли от +32,1 на сто, в Италия с +18,2 на сто, а във Франция с +9,1 процента.

Ръстът на продажбите в Германия през януари и февруари е по-малък (+0,2 на сто), но той отразява 385 457 новорегистрирани автомобили, най-големият брой сред страните от Евросъюза, предаде БТА.