След 4 години работа екип от 25 души, съставен от CNRS (Френски национален център за научни изследвания), инженери и изследователи на Stellantis и компанията Saft, представи прототип на батерия за съхранение на енергия, която интегрира функциите на инвертора и зарядното устройство. Това означава че е създадена батерия, която е по-ефективна, което ще подобри пробега на електромобилите. Освен това е по-евтина и по-малка, и се освобождава място в автомобила.
Съвместният изследователски проект е известен като Интелигентна интегрирана система за батерии (IBIS). С IBIS електронните платки за преобразуване, които изпълняват функциите на инвертора и зарядното устройство, са монтирани възможно най-близо до клетките на литиево-йонната батерия. Усъвършенствана система за управление позволява променлив ток за електрически мотор да се произвежда директно от батерията.
"Тази революционна система от батерии може да отбележи решителна стъпка в ангажимента на Stellantis да предоставя полезна, лесна и напреднала технология за всички“, се казва в съобщението на компанията.