Мнозина смятат, че бързото зареждане уврежда батериите и намаляват пробега на електрическите автомобили. Постоянното зареждане на Tesla Supercharger или подобни зарядни станции със скорости по-високи от 100 kW се иказва, че не влияе на акумулаторите. Американската компания Recurrentauto анализира данни от 12 500 автомобила Tesla в САЩ. Това са собствениците на автомобилите, на които е извършена диагностика на акумулаторите.

Reccurrentauto сравнява коли, които са на бързи зарядни устройства през 90 процента от времето и такива, които се пълнят от бавни устройства в по-малко от 10% от времето. Американската компания установи, че няма статистически значима разлика в намаляването на обхвата, независимо от наблюдаваните групи.

Recurrentauto посочва, че резултатите от проучването могат да бъдат представителни и за други производители на електрически автомобили.

Как да обясним тези изненадващи резултати? Комплексни системи за управление на топлината, напрежението и батерията, инсталирани от производителите на електрически превозни средства, предпазват батериите от повреди, причинени от използването на бързи зарядни устройства, обобщава Recurrentauto.

Но има и ситуации, в които е по-добре да избягвате бързите зарядни устройства. Например при висока температура, без предварително охлаждане на батерията. Това важи и за силен студ, ако батерията не е предварително загрята. Американската компания съветва бързото зарядно устройство да не се използва както при ниски, така и при високи нива на заряд. Тогава вътрешното съпротивление е особено високо.