Стартъпи, подкрепени от ритейлъра, навлизат в магазините на веригата, а смарт система изчислява промоциите

 Най-новият магазин Kaufland е 15-ия на веригата в столицата и 65-ият в страната. Това, което го отличава от останалите обаче, са иновациите, които го превръщат в безспорно “най-технологичния” филиал на ритейлъра. С тях се обезпечават повечето от ключовите процеси в хипермаркета – от строежа и проектирането на търговския обект, през смарт системата за планиране и разпределение на стоките, до позиционирането на стартъп продукти по рафтовете.

На разположение в новия магазин са над 20 000 стоки с високо качество на атрактивни цени. От понеделник стартира и “черна седмица” с още повече изгодни предложения. Три заведения за бързо хранене и игрална зона за деца допълват цялостното клиентско изживяване в модерния хипермаркет.

В него са инвестирани 50 млн. лв., като с това инвестициите на “Кауфланд България” само в София са вече 450 млн. лв.

Най-технологичният хипермаркет на веригата е изграден върху площ от близо 10 000 кв. метра. Сградата е решена вертикално на 3 нива, две от които са отделени за етажен паркинг с 200 паркоместа. Това решение спестява хоризонтално застрояване и освобождава 40% повече зелени площи в рамките на терена.

За планирането и позиционирането на всички 20 000 стоки веригата вече използва иновативна смарт дигитална система - Auto dispo. Това е специализиран софтуер, който следи денонощно наличностите от всички десетки хиляди продукти, прави прогнози и дори генерира нови поръчки за доставка, които само се потвърждават от оператор. При това софтуерът ги организира по такъв начин, че спестява 22 тона храни годишно, които иначе биха се изхвърляли, защото сам човек не би могъл да организира по толкова прецизен начин доставките, каза при откриването на филиала изпълнителният директор на “Кауфланд България” Иван Чернев.

“Без помощта на тази система ние не бихме могли например да управляваме над 80 хиляди промоции годишно, които правим”, каза той.

При изграждането на филиала са спазени всички основни принципи на “Кауфланд” - сградата да е в унисон с изискванията за снижаване на въглеродния отпечатък и да се захранва с изцяло зелена енергия. Цялото осветление например е от LED осветителни тела. Годишното спестяване на въглеродни емисии само от този нов филиал е 180 тона годишно.

В новия магазин могат да бъдат открити 130 регионални предложения на производители от софийско, представени в специално обособената зона “Фермерски пазар” с продукти от 26 семейни ферми и малки мандри.

За първи път в “Манастирски ливади” място намират продуктите на два от общо 15-те стартъпа, които компанията подкрепя като ментор.

Единият е иновативна система за проследяване, разработена от Traceground, която  дава допълнителна информация за произхода, отглеждането и съдържанието на пресни продукти.

Другият е компанията за премиум продукти, базирани на българското розово масло - Rosеy’s Mark. Това са 11 засега кулинарни изкушения, сред които висококачествен шоколад, розова вода за готвене, сладка и чай.

“Вие сте пример за компания, която дава възможност на малки и средни предприятия да бъдат част от цялата екосистема на бизнеса ви и която внедрява технологии в полза на хората и икономиката”, отбеляза министърката на иновациите и растежа Милена Стойчева.

3 нови заведения за хранене и аптека

Във вътрешността на магазина е обособена специална “кулинарна” зона с три заведения за хранене, интерактивен детски кът за игри и аптека BENU. Посетителите могат да хапнат вкусна паста или печена в пещ на място пица в Grano Pizza Napoletana, да опитат вкусните рибни изкушения на Fish and Chips или да пробват различни суши вариации приготвени от азиатският майстор готвач на Obento Sushi. За най-малките посетители Kaufland са подготвили специално обособена безплатна зона с интерактивен монитор с над 10 образователни игри, които развиват концентрацията, координацията и аналитичното мислене. В зоната с магазините е разположена и втората аптека на BENU у нас, която освен лекарства, предлага много хранителни добавки и медицински изделия на атрактивни цени.