От началото на годината в Националната агенция за приходите (НАП) - Бургас са обслужени 198 000 клиенти, като времето за обслужване е сведено до 5 минути, значително под европейските стандарти. За същия период са издадени 12 100 персонални идентификационни кода (ПИК), съобщиха от териториалната дирекция на приходното ведомство в Бургас.
От там допълниха, че след разговори и срещи е постигнато ускорено внасяне на задължения за данъци и осигурителни вноски за близо 7 млн. лева, а чрез физическите ПОС терминали в НАП - Бургас от януари до момента са направени близо 30 000 операции и са събрани над 19 млн. лева. Повишена е ефективността на контролната дейност и борбата срещу сивата икономика, като от началото на годината са извършени 735 ревизии с допълнително установени задължения за над 82 млн. лева.
"Във фокуса на бургаските данъчни са били различни рискови от данъчна гледна точка бизнеси, фирми, дейности и физически лица, сред които: казина, игрални зали, питейни заведения, сектор "Строителство", електронна търговия, търговия и продажби на плодове и зеленчуци, собственици на луксозни автомобили, недвижими имоти и други. Със 17 на сто в сравнение със същия период на миналата година е повишена събираемостта на просрочени задължения. В бюджета от НАП - Бургас за първите 10 месеца на годината са постъпили над 270 млн. лева просрочия. Устойчив ръст отбелязва и продължаващият процес на повишено доброволно деклариране и плащане от страна на бизнеса и гражданите", посочиха от местната дирекция.
Днес Националната агенция за приходите отбелязва професионалния си празник, а православната църква почита Свети Апостол Матей – първия събирач на данъци. В специално обръщение към служителите териториалният директор на НАП - Бургас Татяна Кънчева подчерта, че приходната администрация в морския град има основание за професионална гордост и удовлетвореност, като всеки един от служителите е с принос и заслуга за растящите приходи в държавния бюджет.
"Работим в най-модерната и бързо развиваща се държавна администрация. Професионалното ни отношение към клиентите и високото ниво на обслужване поставят Националната агенция за приходите сред институциите с най-високо обществено доверие и авторитет“, акцентира още териториалният директор в обръщението си по повод професионалния празник на данъчните.