През следващите две години Mercedes ще пусне втората си вълна електрически превозни средства на пазара. Те ще се сглобяват на нови платформи, наречени MMA или MB.EA. В допълнение към значително по-високите електрически обхвати, ще има скок по отношение на софтуера.
Докато MMA представлява началния сегмент на Mercedes, MB.EA покрива горния среден клас до луксозния клас. И двете архитектури работят на 800 волта. Използването на платформата ММА ще стартира в края на следващата година с модела CLA. Елегантната купе-лимузина е предназначена да се превърне в еталон за ефективност в сегмента с разход на ток под или около 10 kWh/100 км. Това означава, че електрическият CLA ще може да минава над 750 км с едно зареждане на батерията. MMA обаче не е проектиран изключително за електрическо задвижване. За някои пазари все още е запазена опцията за инсталиране на електрифицирани бензинови двигатели.
В допълнение към CLA ще има поне още три модела в началния сегмент, CLA Shooting-Brake и двата SUV модела - EQA и EQB. A-Class като хечбек и седан, производното с дълга база, произведено в Китай, и B-Class ще бъдат премахнати от моделната линия и няма да имат наследник.
В средния клас новото издание на EQC е на дневен ред за 2025 г. По-малко успешният предшественик работи само от 2019 г. до 2023 г. и не беше нито убедителен по отношение на скоростта на зареждане, нито обхвата. Напълно възможно е следващият EQC вече да бъде оборудван с нови типове батерии (литиево-железен фосфат или никел-манган-кобалт).