Американската технологична корпорация "Майкрософт" (Microsoft) отчете 10 на сто увеличение на тримесечните печалби, като същевременно се опитва да запази позицията си на лидер в технологиите за изкуствен интелект, предаде Асошиейтед прес.

Софтуерният гигант заяви, че печалбата му за финансовото тримесечие април-юни е 22 милиарда долара, или 2,95 долара на акция, леко надвишавайки очакванията на анализаторите от 2,94 долара.

"Майкрософт" отчете приходи от 64,7 милиарда долара през периода, което е с 15 на сто повече от миналата година. Анализатори, анкетирани от консултантската компания "ФактСет рисърч" (FactSet Research), очакваха приходи от 64,4 милиарда долара.

Ръстът на технологичната корпорация се дължи най-вече на бизнеса му с облачни изчисления, където тримесечните приходи са нараснали с 19 на сто до 28,5 милиарда долара. Растежът все пак е по-нисък от това, което някои анализатори очакваха, което доведе до падане на акциите с около 5 на сто по време на вечерната търговия снощи.

Базираната в Редмънд, щата Вашингтон, компания не отчита приходи конкретно от продукти, свързани с изкуствения интелект, но заяви, че е внедрила технологията във всички свои бизнес сегменти, особено в подразделението си "Азур" (Azure). Голяма част от генеративна си технология, базирана на изкуствения интелект, е изградена като част от многомилиардните инвестиции в "ОупънЕйАй" (OpenAI), производител на "ЧатДжиПиТи" (ChatGPT).

Приходите от услугите на "Майкрософт", като пакетните продукти "Офис" (Office), са нараснали с 11 на сто до 20,3 милиарда долара.

Бизнесът с персонални компютри на корпорацията, съсредоточен върху лицензирането на операционната система "Уиндоус" (Windows), донесе приходи от 15,9 милиарда долара за тримесечието, което е с 14 на сто повече в сравнение с миналата година.

"Силното ни представяне през тази фискална година говори както за нашите иновации, така и за доверието, което клиентите продължават да имат в компанията", заяви главният изпълнителен директор на компанията Сатя Надела, цитиран от БТА и ДПА.

"Фокусирани сме върху посрещането на критичните нужди на нашите клиенти в големите платформи, като същевременно гарантираме, че водим в ерата на изкуствения интелект", допълни Надела.