Volvo, следвайки други автомобилни производители, отлага прехода към електрически автомобили на гамата си до 2030 г. Като причини за това се изтъкват бавното развитие на инфраструктурата за зареждане и премахването на държавните стимули на някои пазари. В същото време Volvo подчертава, че остава "лидер в индустрията в електрификацията".
Според коригираната стратегия, пълен преход към електромобили все пак ще се случи, но не до 2030 г. Решението е взето на фона на "променящите се пазарни условия и изискванията на клиентите". Пълната електрификация остава ключова цел за автомобилния производител, както и постигането на нетни нулеви емисии на парникови газове до 2040 г., но тази цел вече е по-дългосрочна.
Компанията има за цел да увеличи дела на продажбите на електрически превозни средства и хибриди до 90-100 процента до 2030 г. Останалите 10 процента ще бъдат "меки" хибриди.
Volvo е продала 709 хиляди коли през 2023 г., което е рекорд. През второто тримесечие на 2024 г. делът на електрическите автомобили в общото производство на марката е 26%, а на хибридите - 48%.