Porsche разкри странна, а може би гениална, идея за шесттактов двигател с вътрешно горене.
С много малко изключения от социалистическото минало, всяка кола с вътрешно горене използва четиритактов двигател: всмукване, компресия, разширение и изпускателна система. Всмукателният ход е мястото, където въздухът и горивото влизат в цилиндъра. Компресията е, когато буталото избутва сместа към горната част на цилиндъра. Сместа се запалва и разширението избутва буталото надолу. Изпускателната система е последният етап, който изтласква останалия газ от цилиндъра.
Дизайнерите на Porsche вярват, че могат да добавят още един такт на компресия и разширение към този процес. Документи, подадени в Службата за патенти и търговски марки на САЩ, конкретно описват този процес като "шест отделни цикъла, които могат да бъдат разделени на две последователности от три цикъла". Добавените етапи ще се появят между традиционния такт на разширение и такт на изпускане. Следователно първата последователност ще бъде всмукване-компресия-разширяване, последвана от компресия-разширяване-изпускане.
За тази цел патентът на Porsche показва колянов вал, който се върти върху пръстен с два концентрични кръга. Това променя централната точка на въртене, като ефективно намалява хода на буталото (долната мъртва точка) за допълнителните ходове. Това от своя страна променя компресията, тъй като буталото вече не се движи толкова високо (в горната мъртва точка) в цилиндъра. Това също означава, че този двигател има две горни и долни мъртви точки.
Така този мотор има потенциала да генерира повече мощност с по-добра ефективност. В типичния двигател само един на всеки четири такта действително произвежда мощност. Тук това се случва на всеки трети ход и сместа се изгаря по-добре.
Както при много патенти, възможно е този никога да не види бял свят.