Cadillac се опитва от десетилетия да стъпи в Европа - без успех. За да промени това, американската премиум марка сега пуска на Стария континент серия от електрически автомобили. 

След години на отсъствие General Motors прави нов опит да завладее Европа , започвайки с Cadillac и фокусирайки се върху електрическите коли. Американският гигант, най-големият сред всички производители на автомобили в Щатите, разчита на своята инвестиция от 35 милиарда долара в модерни технологии, по-специално платформата Ultium, която технически превъзхожда всяко европейско предложение с изключение на Volvo.

Cadillac стартира продажби в Германия, Франция, Швейцария и Швеция със своя голям SUV, наречен Lyriq. Първоначалните резултати обаче са скромни: към октомври са продадени само 167 бройки, което поставя американския флагман на 12-то място от 14 в премиум марки в големия SUV сегмент. Следващият модел, планиран за европейския пазар, е Optiq.

Optiq е много по-компактен с размери 4,8 метра дължина. Кросоувърът предлага 300 конски сили, 85 kWh батерия с приблизително 500 км пробег и възможност за възстановяване на над 126 км пробег само за 10 минути.