Проблемът не трябва да е кампаниен, а да има дългосрочни решения. Не е въпрос на кампании с политически оценки, а на нормативни промени срещу злоупотреби в надценките на храни.

Това каза в "Здравей, България" по Нова Димитър Маргаритов, бивш председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Според него проблемът с високите цени на храните е заради скъпата продукция на производителите, така и при дистрибуторите. Така се получава натиск върху цените.

"КЗП няма възможности и правомощия да влияе на цените - в България има пазарна икономика. Може да провери дали в кампания процентът на намаление отговаря на старата и новата цена и дали има достатъчни количества. Това ясно е описано в закона, за да не се фалшиви намаления. От миналата година се усеща, че за това което се купува в магазина, се дават повече пари", допълни Маргаритов.

Той уточни, че в КЗП има около 100 проверяващи на терен за цялата страна - за всякакви стоки не само хранителни и не само цени а и услуги.

"Едно от решенията е да са стимулират производителите - например земеделските субсидии. Би могло да има таван на цената, а не на надценката", заяви Димитър Маргаритов.