Мариета Захариева е начело на Изпълнителната агенция за малки и средни предприятия вече една година. Тя е бакалавър по финанси и магистър по маркетинг от УНСС в София, както и магистър по финанси от Стопанска академия "Димитър Ценов" в Свищов. Преди да влезе в държавната администрация, е работила на ръководни позиции в Първа инвестиционна банка и в Банка ДСК. Била е изпълнителен директор на Асоциацията на българските износители.
- Г-жо Захариева, какви възможности пред малките и средни фирми в България предоставя Вашата агенция?
Основната дейност на агенцията досега е била организиране на панаири, търговски мисии и съпътстващи делегации при пътувания на правителствено ниво. Тези бизнес делегации са изключително ценни, защото фирмите могат да представят продуктите си в която и да е дестинация по света, подкрепени от държавата, при което пред тях по естествен начин се отварят врати. Те много добре го знаят и се възползват. При международни изложения нашето ведомство подкрепя компаниите финансово по отношение на щандовете и част от транспортните разходи.
През ноември м.г. приключихме стария програмен период, сега по новата програма „Конкурентоспособност“ се отваря новия програмен период, по който нашата агенция като институционален бенефициент ще може да се възползва. Занапред ще работим по три големи проекта. - Какви?
- Единият е представяне на български фирми в търговски мисии, международни панаири и изложения. Вторият е създаване на нова дигитална платформа, третият е за панаири и изложения в България. Насочихме се към панаири в страната и дигиталната платформа, защото изложенията в чужбина са изключително скъпи. Там едно представяне на 10 - 15 фирми може да струва около 500 000 евро. Това са много пари.