Броят на българите, използващи кешбек услуги, се увеличава с бързи темпове и вече е надминал 25 000 активни потребители, сочат данни на платформата "Кешуей" (Cashway), съобщи БТА.

Причини за нарастващата популярност на този тип услуги у нас са ръстът на електронната търговия през последните години, както и променените потребителски нагласи заради пандемията и свързаните с нея ограничения. Очакванията на екипа на "Кешуей" са тенденцията да се засили във връзка с активния сезон за пазаруване.

Кешбек е бързо развиваща се в световен мащаб концепция за пазаруване, при която при покупка на стоки или услуги потребителите получават обратно част от парите си. Тази сума се натрупва в специална сметка и при достигане на определен лимит може да бъде изтеглена. Най-често в процеса участва и трета страна – кешбек платформа, каквато е и българската "Кешуей".

Предимство на кешбек услугите е, че сумите се трупат във виртуалната сметката на потребителя. За целта е достатъчно той просто да се регистрира еднократно в платформата и след това при пазаруване да избира съответния търговец през нея.

От компанията съобщиха, че вече работят с над 25 000 потребители, а броят на партньорите им надхвърля 230 търговци. Общият обем изплатен кешбек от дружеството вече надхвърля 180 000 лв., като средно спестените пари на година от един активен потребител са достигнали 267 лева.