Общият износ на шампанското, прочутото френско пенливо вино, през 2023 г. е бил 299 милиона бутилки или с 8,2 на сто по-малко, отколкото през 2022 г. Това съобщи днес в комюнике комитетът, който обединява производителите и търговците, цитиран от Франс прес.
Професионалистите не са притеснени от този факт: стратегията им е да продават по-скъпо, дори ако това означава намаляване на обемите, предаде БТА.
"Въпреки спада на обемите, позиционирането, най-вече на износа, във високия сегмент на пазара, позволи да се запази оборот от над 6 милиарда евро", подчертава комитетът. Тази сума е надвишена за първи път през 2022 г.
"Националният пазар страда от инфлацията повече от външните пазари, като тя се отразява отрицателно върху бюджета на домакинствата през цялата година", уточнява браншовата организация.
През 2020 г. пандемията от КОВИД-19 е довела до спад на продажбите до около 245 милиона бутилки, които са нараснали през 2021 г. до 320 милиона бутилки, преди да достигнат 326 милиона бутилки през 2022 г.
Износът е "над 57 на сто от общите продажби спрямо 45 на сто преди 10 години", отчита комитетът.
Председателят на Общия синдикат на винопроизводителите и съпредседател на Комитета на шампанските вина Максим Тубар, цитиран в комюникето, изрази задоволството си от "връщането към нормалността".
Според Давид Шатийон, председател на Съюза на шампанските къщи, който също е съпредседател на комитета "шампанското продължава да гледа оптимистично към бъдещето, макар и да е чувствително към геополитическия контекст и развитието на световната икономика".