Рекламата върху прозорци на търговски обекти по големи улици - само до 20%
Двоен наем ще плащат заведенията в София, които искат да имат зимни градини с маси и столове. Това предвижда проектът на новата наредба за рекламата и преместваемите обекти, която е качена на сайта на СОС.
Както “24 часа” вече съобщи, собствениците на заведения ще трябва да съобразят чадърите, тентите и защитните елементи към зимните градини със специални изисквания за вида на материалите и цветовете.
Поставяне на подиуми към зимните градини, каквито имат повечето заведения по “Витошка” например, ще се разрешава само при тротоари с над 10% денивелация. Забранява се поставянето на хладилни витрини по тротоарите.
Специалните указания за вида на съоръженията към заведенията трябва да бъдат изготвени до 6 месеца след приемане на наредбата. След това ще има 1 г. гратисен период, за да може всички да ги приведат към новите изисквания, обясни главният архитект на София Здравко Здравков.
Рекламата по прозорците на търговски обекти на партера по големите улици ще може да заема само 20% от площта.
Реклама ще може да се поставя и по мрежите на сгради в ремонт, но за 1 г. При нарушение глобата е от 1000 до 5000 лв. за физически лица и от 2000 до 7000 лв. имуществена санкция за фирми. Санкция ще се налага и на домоуправителя, допуснал нарушението. От 100 до 3000 лв. е глобата за сложена без разрешение фирмена табела. Схемите за реклами над 12 кв. м ще се одобряват и от СОС.