За първи път у нас агенции

снимат спортен клип за отбор

Златно правило в рекламата е, че успехът продава най-добре. Затова рекламните клипове по цял свят, в които известен човек промотира даден продукт, са най-многобройни и с най-голяма ефективност. Хората често - волно или неволно, подражават на популярните дори и в покупките.

За първи път обаче в две български реклами известният човек бе заместен от цял национален отбор - волейболистите ни. Но те не продават нищо!

Тези дни загубиха шанса да продължат на финала на световното първенство по волейбол, което се играе едновременно у нас и в Италия, но обединиха българите в желанието за победа и със съзнанието, че подкрепят шампиони.

Впрочем това беше и целта на самите реклами, които за първи път нямаха амбицията да прокламират собствения си продукт, а чуждия успех.

Рекламодателите - “Националната лотария” и “Лидл”, са спонсори на волейболния ни отбор, затова и рекламата им с волейбола е повече имиджова. Но не го обявяват гръмко в 30-секундните клипове, а само с едно изречение съвсем в края.

Три пръста

вдигнати

нагоре

- показалец, среден и безименен. Този знак е предназначен да надъха играчите и да обедини публиката. Прави го и националният селекционер на отбора Пламен Константинов с думите: “Три неща, които ще ни помогнат да спечелим всеки един мач - воля, малко късмет и подкрепата на публиката.”

Волейболистите излизат на терена и същата тази публика започва да скандира “Българи юнаци”. Кадър от рекламата на “Националната лотария”, в която отборът получава аплодисментите на публиката.

Кадър от рекламата на “Националната лотария”, в която отборът получава аплодисментите на публиката.

Хайде, момчета, да го направим, казва им Пламен Константинов.

Накрая дикторски глас съобщава: “Националната лотария подкрепя българския отбор по волейбол”.

С този клип за първи път в историята на българския волейбол се прави реклама за отбор. Концепцията е взета от рекламата на “Найк” за “Кливланд Кавалиърс” (от англ. “Кавалерите от Кливланд”) - професионалният баскетболен отбор от Кливланд, САЩ, който се състезава в НБА.

Реализацията е на продуцентската къща “Чучков брадърс”, която снима почти всички реклами на “Националната лотария”.

Първата част е заснета на Белмекен по време на високопланинската подготовка на отбора. Оператор цял ден запечатва кадри от тренировките, снима и с дрон. Седмица по-късно снимките продължават във Варна, където волейболистите са събрани за втората част от подготовката им.

Снимките продължават 11 часа и са в единия от само трите им почивни дни.

Въпреки че рекламата трае секунди - 32 сек за тв варианта, тя се снима като филм (все пак “Чучков брадърс” продуцира основно игрално кино). В рекламата участват 300 статисти, които са публиката. Публиката съпричастно вдига трите пръста в знак на подкрепа с отбора.

Публиката съпричастно вдига трите пръста в знак на подкрепа с отбора.
Такъв спортен клип се прави за първи път у нас, казват от волейболния клуб.

В клипа националите играят срещу друг отбор. И за да се постигне максимална достоверност, те се изправят срещу истински волейболисти - клубния отбор на Пламен Константинов, който по това време също е на подготовка във Варна. За целите на рекламата са направени и екипи за клубния отбор. Всичко е като на истински мач - с водещ, талисман и останалите атрибути.

Идеята е всички българи да си представят, че можем да станем шампиони. Затова е измислен и знакът с трите пръста, който обединява еднакво мислещите.

Рекламата е в два варианта - кратък, който е 32 секунди и е за телевизия, дългият е 60 секунди и се разпространява в социалните мрежи.

Любо Ганев

рецитира

“Аз съм

българче” Любо Ганев забива топката, след като също е рецитирал "Аз съм българче!".

Любо Ганев забива топката, след като също е рецитирал "Аз съм българче!".

И заедно с него го правят и останалите волейболни национали. Това е есенцията на втората отборна реклама, в чиито кратки 40 секунди преминават кадри с топката, екипите, играчите, огън, вятър и вода, баница, колбас, мед и сирене. Така сюжетът разказва за майката в лицето на родината - тази, която ни дарява с благата си и с успехите на гордите си синове, обясняват от рекламния отдел на компанията. Същевременно показва най-важните за рекламодателя обекти - националите по волейбол, които предизвикват гордост у всички, и традиционните български продукти, познати в цял свят (те се продават в търговската верига под марката “Родна стряха”).

Клипът е на рекламната агенция Guts and brains DDB, която от години работи с “Лидл”. Сценарият също е неин, а финалният вариант на рекламата е създаден с режисьора Петко Спасов и продуцентската къща PushPull Production.

Рекламата е снимана през август във Варна, където националите имат контроли и усилени тренировки по това време. Подготовката за нея продължава две седмици, но екипът успява да я заснеме само за ден, макар и дълъг - работят 12 часа. Въпреки това волейболистите се забавляват много. Кадър от рекламата на “Лидл”, в която волейболистите рецитират “Аз съм българче”.

Кадър от рекламата на “Лидл”, в която волейболистите рецитират “Аз съм българче”.

Кампанията стартира в навечерието на световното първенство по волейбол за мъже. Целта ѝ е не само да покаже, че националният ни отбор е подкрепен от конкретен спонсор, но и да обедини в тази подкрепа всички българи. Точно затова са използвани и стиховете от “Аз съм българче”.

И тук, като в предишната реклама, логото на компанията е съвсем накрая, когато прозвучава изречението “Лидл” - официален партньор на националите ни по волейбол”.

Това партньорство с Българската федерация по волейбол на практика датира от две години. През тази година то е под мотото “Националната селекция, с която се гордеем”.