Парите са за нова производствена линия в завода на компанията в София

Това са ми любимите производства - с много работни места и добре платени, в същото време за износ, пълни се и бюджетът, посочи премиерът

Това са ми любимите производства - с много работни места и добре платени, в същото време за износ, пълни се и държавният бюджет. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов по време на посещението си в новата модернизирана производствена линия на “Нестле”.

Премиерът и министърът на икономиката Лъчезар Борисов връчиха сертификат за инвестиции клас А на компанията. Вложението е на стойност 23 млн. лв. и е във фабриката в София. На новата поточна линия ще се произвеждат десертите “КитКат” - по 2,5 млн. броя на ден.

“Най-радостното нещо за нас е, че такива големи компании с огромно име в света не само че им харесва в България, но и продължават да инвестират, не си тръгват”, допълни Борисов.

По време на пандемия вие растете и доказвате, че в България има добър бизнес климат. Над 95% от инвеститорите казват, че са готови да реинвестират у нас, и вие го правите. Инвестицията е за почти 25 млн. лв. - модерна, роботизирана линия, каза и министърът на икономиката. И обеща на премиера, че в следващите два месеца министерството ще сертифицира подобни компании за общо 600 млн. лв.

“Нестле” е на българския пазар от вече над 26 години. Над 1000 души работят в компанията, като около 600 са заети във фабриката, 150 - в дистрибуцията за страната и експорта, а останалите са в административната сграда, която миналата година беше реновирана. Това отбеляза изпълнителният директор Петър Стоилов.

Той уточни, че в момента на място в администрацията в хибриден модел работят само 15% от хората.

Така компанията запазва здравето на служителите, което е един от приоритетите. Вторият е доброто изпълнение на бизнесплана - износът на “Нестле България” годишно е над 16 хил. тона за над 60 държави в целия свят, сред които Мексико, Катар, Южна Корея.

“Ние сме една от четирите фабрики в света, които отговарят за производството на “КитКат”, подчерта Стоилов.

И заяви, че благодарение на зелените коридори, осигурени от правителството, са успели да организират вноса и износа си по адекватен начин.

Нели Ангелова - мениджър комуникации за Югоизточния пазар в компанията, допълни, че направеният ремонт на улицата пред завода също е бил необходим, тъй като по нея всеки ден 40 тира минават, за да товарят стока. Ангелова отговаря за един от основните приоритети на “Нестле” - социалната ангажираност на компанията.