Opel Mokka е от тези коли, които по-младите, а защо не и по-възрастните, ще харесат. Малкият кросоувър с име на кафе зарежда не само заради факта, че вече може да се движи само на ток и да се пълни от обикновен битов контакт, но и заради свежия си модерен дизайн и позитивното си излъчване.
Колите на германската марка Opel вече се произвеждат под крилото на мега групата Stellantis, обединение между Fiat Chrysler Automobiles и Peugeot-Citroen, но специално моделът Mokka не е прекопиран френски модел.
Да, Opel Mokka се сглобява на една PSA платформа във френски завод заедно с братовчед си Peugeot 2008, но е разработен от германски специалисти в развойния център на марката в Рюселсхайм. От там твърдят, че кросоувърът има съвсем различно окачване и ниско разположен център на тежестта, така че Opel Mokka да се чувства прекрасно и на немските аутобани, където често трябва да кара със скорости далеч над европейските ограничения от 120-130 км/ч. Общото усещане е, че колата вози по-твърдичко по "опелски", а не меко по "френски", както и винаги е било.
Освен с бензинов и дизелов мотор Opel Mokka се предлага за първи път и само с електрически. По каталог версията на ток (оцветена с "жесток" маслено зелен цвят) може да измине 324 км, но в реалния живот максималния пробег е около 250 км.
Електромоторът на Opel Mokka-e развива максимална мощност от 136 к.с. и още при потегляне предлага максимален въртящ момент от 260 Нм, което го прави и истински спринтьор при тръгване на светофара. Може да се избира между три режима на задвижване - Normal, Eco и Sport. Максималната скорост е електронно ограничена на 150 км/ч. Акумулаторната батерия е с капацитет 50 кВтч и има 8-годишна заводска гаранция.
Системата за бързо зареждане с прав ток DC със 100 квт зарежда на 80% от капацитета на батерията в рамките само на 30 минути. С 11-киловатова домашна станция са необходими малко над 5 часа за напълване на батерията, а с масовите 50-киловатови станции това се случва за около час.
Разположението на батерията под седалките не е нарушило вътрешните обеми на Opel Mokka-e, така че салонът и багажникът са се запазили като при моделите с бензинов и дизелов мотор.
Бензиновите предложения са с 1,2-литров 3-цилиндров двигател на PSA със 100 или 130 к.с., а дизелът е 1,5-литров с 4-цилиндров и с мощност 110 коня. По-мощният бензин разполага и с 8-степенна автоматична трансмисия, останалите са с ръчни. Opel Mokka не се предлага във версия 4х4. Първото поколение имаше.
Във всичките си модификации Opel Mokka се държи прекрасно по магистрала, защото е с ниско разположен център на тежестта и е малко по-тежка. По този начин малкият кросоувър не танцува по шосето при рязка смяна на лентите и при каране по завои, а плътно следва зададената от шофьора траектория на движение.
Вътре водачът разполага с два големи дисплея, като този пред очите му е за инструменталното табло, а съседния е за мултимедията и контрола на повечето функции. Броят ан класическите бутон е сведен до минимум. Автомобилът носи повече комфорт и с вече широко разпространените ергономичните седалки AGR на немската компания. Багажникът предлага обем от 350 литра.