Бизнесът в Южна Корея търпи значителни загуби поради продължаващата стачка на шофьорите на камиони, съобщи министерството на търговията, промишлеността и енергетиката на азиатската страна, цитирано от Ройтерс и БТА.
Сред засегнатите са автомобилостроителната и стоманодобивната индустрия, както и производителите на цимент и на химикали, получени от преработката на суров петрол.
Общите загуби се оценяват на около 1,6 трилиона вона (1,24 милиарда долара) към края на миналата седмица.
Стачката удари и транспортирането на товарни контейнери през основните пристанища на страната. Трафикът през най-голямото южнокорейско пристанище Бусан вчера е намалял до около една четвърт спрямо обема месец по-рано.
На пристанище Инчон се извършват само 20 процента от обичайните превози на контейнери, съобщава южнокорейската агенция Йонхап.
Трудовият протест, който продължава седми пореден ден, предизвика прекъсване и забавяне на доставките в цяла Южна Корея. Стачкуващите шофьори настояват правителството в Сеул да удължи срока на действие на разпоредба, която им гарантира минимални цени за превозите на товари. Те са категорични, че това ще им осигури базови доходи на фона на покачващите се цени на горивата.
До момента не е постигнато споразумение с правителството, информира Йонхап.
Стачкуващите шофьори обмислят да блокират доставките на въглища за топлоцентралите в страната, ако исканията им не бъдат изпълнени. Това е съобщил за Ройтерс високопоставен представител на профсъюза им. Той е добавил, че друга възможност е била да блокират работата на заводи за производството на химически продукти, получени от преработката на суров петрол.