Cayenne Turbo E-Hybrid е най-мощният SUV на Porsche
Може би, като прочетете заглавието, правилно ще си зададете въпроса какво имам предвид - та нали кросоувърът е вид кола?
В случая най-мощният SUV на Porsche, създаван някога - Cayenne Turbo Е-Hybrid, така се държи на пътя, че може да го объркате с класически хечбек или комби, с разликата, че мощта и бързината като при това порше много малко автомобили я имат.
Porsche дължи славата си най-вече на пътното поведение на своите автомобили. Всеки може да направи огромна лимузина или джип, да го “напомпа” с повечко коне и да го пусне да се рее по магистралата. Изкуството е да направиш така, че независимо от вида на каросерията и теглото с този автомобил
да можеш да влезеш и излезеш от всички завои стабилен,
с минимално клатене на купето и с почти каквато скорост си пожелаеш.
Именно това прави и Porsche, независимо дали става въпрос за кабрио, купе, лимузина или кросоувър.
Най-мощният модел в своята SUV гама – Cayenne Turbo E-Hybrid, е плъгин хибрид с 4,0-литров 8-цилиндров бензинов двигател с две турбини с мощност 599 к.с. и електромотор със 176 к.с. Общо двата задвижващи агрегата осигуряват чудовищните 739 коня и максимален въртящ момент от 950 Нм. Кросоувърът, който тежи над 2,5 тона, има максимална скорост 295 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 3,7 секунди, а до 200 км/ч - само за 12,2 секунди.
Дърпането от място е неповторимо изживяване и във всекидневието служи само “да натриеш носа” на някой наточен голф на светофара. Ускорението е най-важно и има голямо значение и за безопасността при вдигане на скоростта от 80 до 120 км/ч. Случва се за 2,3 секунди и това ви позволява наистина да изпреварите друга кола или да излезете от заплетена ситуация с неповторима лекота.
Хибридното задвижване на новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid позволява движение изцяло на ток в режим E-Power
- в града реално около 70-75 километра,
което е напълно достатъчно да бъде икономичен и еко. Бензиновият двигател се включва само когато има нужда от повече мощ.
Така при заредена литиево-йонна батерия с капацитет от 25,9 квтч разходът на гориво може дори да падне на 2 литра на сто. При това времето за зареждане на батерията вече е само два часа и половина.
Хибридният Porsche Cayenne се предлага стандартно с адаптивно въздушно окачване, включващо двукамерна, двуклапанна технология. То дава възможност за отделна настройка и адаптация на характеристиките на фазите на свиване и разширяване на окачването.
Адаптивното въздушно окачване разграничава доста добре режимите на шофиране - Normal, Comfort, Sport и Sport Plus. Окачването
съчетава уверена управляемост при динамично шофиране в завои,
като в същото време значително омеква при бавно каране в града. Налице е и характерното за марката ограничаване на накланянето в надлъжна и напречна посока чрез системата Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Освен това иновативната технология за контрол на шасито с активни стабилизатори на практика понижава и центъра на тежестта на автомобила.
Селекторът за избор на режимите на автоматичната скоростна кутия в новия Cayenne вече е на арматурното табло. Така се освобождава място в новата централна конзола, която има жабка за различни вещи и голям контролер на климатика.
За първи път в Cayenne имаме напълно дигитален 12,6-инчов инструментален панел
с така наречения извит дизайн
и възможности за промяна на изобразяваната информация. Като опция се предлага оптимизиран проекционен дисплей.
Стандартният 12,3-инчов централен дисплей на мултимедийната система се интегрира в новото табло. За първи път от страната на пътника е наличен 10,9-инчов сензорен дисплей, който осигурява отделен достъп до контролите на информационно-развлекателната система и опция за поточно видеосъдържание по време на движение.
Специално фолио върху екрана гарантира, че
водачът няма да може да вижда какво става на този пътнически екран
Облицовката на тавана е с микрофибър, наречен Race-Tex. Стандартното оборудване включва отопляем спортен волан, превключвател за бърз и директен избор на режимите на шофиране, спортни седалки с кожа и настройка в 18 посоки. Като алтернатива се предлагат комфортни седалки в кожа с настройка в 14 посоки.
Иновативните HD Matrix LED предни светлини с висока разделителна способност пък предлагат несравним комфорт и безопасност, когато карате нощем.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe е един супербърз и модерен луксозен SUV, който си заслужава парите за този, който може да си позволи да даде за автомобил между 200 и 430 хиляди лева.