Cayenne Turbo E-Hybrid е най-мощният SUV на Porsche

Може би, като прочетете заглавието, правилно ще си зададете въпроса какво имам предвид - та нали кросоувърът е вид кола?

В случая най-мощният SUV на Porsche, създаван някога - Cayenne Turbo Е-Hybrid, така се държи на пътя, че може да го объркате с класически хечбек или комби, с разликата, че мощта и бързината като при това порше много малко автомобили я имат.

Porsche дължи славата си най-вече на пътното поведение на своите автомобили. Всеки може да направи огромна лимузина или джип, да го “напомпа” с повечко коне и да го пусне да се рее по магистралата. Изкуството е да направиш така, че независимо от вида на каросерията и теглото с този автомобил

да можеш да влезеш и излезеш от всички завои стабилен,

с минимално клатене на купето и с почти каквато скорост си пожелаеш.

Именно това прави и Porsche, независимо дали става въпрос за кабрио, купе, лимузина или кросоувър.

Задната част ясно показва защото това е SUV Coupe.
Задната част ясно показва защото това е SUV Coupe.

Най-мощният модел в своята SUV гама – Cayenne Turbo E-Hybrid, е плъгин хибрид с 4,0-литров 8-цилиндров бензинов двигател с две турбини с мощност 599 к.с. и електромотор със 176 к.с. Общо двата задвижващи агрегата осигуряват чудовищните 739 коня и максимален въртящ момент от 950 Нм. Кросоувърът, който тежи над 2,5 тона, има максимална скорост 295 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 3,7 секунди, а до 200 км/ч - само за 12,2 секунди.

Дърпането от място е неповторимо изживяване и във всекидневието служи само “да натриеш носа” на някой наточен голф на светофара. Ускорението е най-важно и има голямо значение и за безопасността при вдигане на скоростта от 80 до 120 км/ч. Случва се за 2,3 секунди и това ви позволява наистина да изпреварите друга кола или да излезете от заплетена ситуация с неповторима лекота.

Хибридното задвижване на новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid позволява движение изцяло на ток в режим E-Power

- в града реално около 70-75 километра,

което е напълно достатъчно да бъде икономичен и еко. Бензиновият двигател се включва само когато има нужда от повече мощ.

Така при заредена литиево-йонна батерия с капацитет от 25,9 квтч разходът на гориво може дори да падне на 2 литра на сто. При това времето за зареждане на батерията вече е само два часа и половина.

Характерен за едно порше интериор, но с повече екрани
Характерен за едно порше интериор, но с повече екрани

Хибридният Porsche Cayenne се предлага стандартно с адаптивно въздушно окачване, включващо двукамерна, двуклапанна технология. То дава възможност за отделна настройка и адаптация на характеристиките на фазите на свиване и разширяване на окачването.

Адаптивното въздушно окачване разграничава доста добре режимите на шофиране - Normal, Comfort, Sport и Sport Plus. Окачването

съчетава уверена управляемост при динамично шофиране в завои,

като в същото време значително омеква при бавно каране в града. Налице е и характерното за марката ограничаване на накланянето в надлъжна и напречна посока чрез системата Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Освен това иновативната технология за контрол на шасито с активни стабилизатори на практика понижава и центъра на тежестта на автомобила.

Селекторът за избор на режимите на автоматичната скоростна кутия в новия Cayenne вече е на арматурното табло. Така се освобождава място в новата централна конзола, която има жабка за различни вещи и голям контролер на климатика.

За първи път в Cayenne имаме напълно дигитален 12,6-инчов инструментален панел

с така наречения извит дизайн

и възможности за промяна на изобразяваната информация. Като опция се предлага оптимизиран проекционен дисплей.

Стандартният 12,3-инчов централен дисплей на мултимедийната система се интегрира в новото табло. За първи път от страната на пътника е наличен 10,9-инчов сензорен дисплей, който осигурява отделен достъп до контролите на информационно-развлекателната система и опция за поточно видеосъдържание по време на движение.

Специално фолио върху екрана гарантира, че

водачът няма да може да вижда какво става на този пътнически екран

От страната на шофьора не се вижда какво показва дисплеят пред пътника, за да не се разсейва водачът.

От страната на шофьора не се вижда какво показва дисплеят пред пътника, за да не се разсейва водачът.

Облицовката на тавана е с микрофибър, наречен Race-Tex. Стандартното оборудване включва отопляем спортен волан, превключвател за бърз и директен избор на режимите на шофиране, спортни седалки с кожа и настройка в 18 посоки. Като алтернатива се предлагат комфортни седалки в кожа с настройка в 14 посоки.

Иновативните HD Matrix LED предни светлини с висока разделителна способност пък предлагат несравним комфорт и безопасност, когато карате нощем.

Багажникът е с равен под.
Багажникът е с равен под.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe е един супербърз и модерен луксозен SUV, който си заслужава парите за този, който може да си позволи да даде за автомобил между 200 и 430 хиляди лева.