Намаляващото търсене в Китай и слабите продажби на SUV модела DBX подсказват, че предстоят трудни времена за известната британска марка. Тази година Aston Martin похарчи повече от половин милиард евро или почти 1,8 милиона на ден.
Миналата седмица автомобилният производител разкри загуба за третото тримесечие от 12,27 милиона евро преди данъци. Въпреки че това е по-добро от прогнозите, продължаващите загуби означават, че Aston е похарчил над 500 милиона евро тази година.
Цифрите следват актуализираната прогноза за продажбите на Aston Martin, публикувана през септември, която предупреждава за по-ниски годишни печалби и съкращения на производството с около 1000 автомобила годишно, цитирайки прекъсвания на доставките и отслабващо търсене в Китай.
Марката има 17% спад на продажбите от началото на годината - от 4398 пласирани коли до 3639 за същия деветмесечен период. Продажбите на моделите DBX са спаднали с 52 процента и сега представляват само 30 процента от общите. Миналата година по това време спортният SUV представляваше повече от половината от всички продадени Aston Martin, пише The Times.