Години наред германските производители на автомобили разчитат на успеха в Китай, за да генерират големи печалби и да стимулират растежа. Но това сега се променя, след като известни западни марки се борят да задържат интереса на китайските клиенти, докато се борят със свиващия се пазарен дял и мрачните прогнози за продажбите.

Данните през последното тримесечие всъщност рисуват мрачна картина. Продажбите на BMW в Китай са намалели с 30%, на Porsche - с 19%, на Volkswagen - с 15%, а доставките на Mercedes - с 13%.

Въпреки че германските автомобили все още представляват 15 процента от продажбите в Китай, техният дял намалява, и то бързо. Преди пандемията те имаха 25 процента.

Китайските купувачи, които са преминали от немски марки, казват, че домашните автомобили са по-добре направени и имат повече функции. Те също така са значително по-евтини и предлагат подобна или в някои случаи много по-добра производителност спрямо европейските модели.