Поредната музикална система, която бе в автомобилите в продължение на 40 години, вече не се вгражда в новите коли. Subaru Forester е последният модел, който все още имаше CD плейър на борда.

Отсега нататък остава само стрийминг и, разбира се, доброто старо радио.

Subaru лиши Forester от неговия CD плейър по време на смяната на поколението. Вградените услуги за стрийминг чрез Apple CarPlay и Android Auto ще заемат неговото място. Можете също така да свържете телефон чрез USB.

Mercedes-Benz е първата марка, която предложи технологията за музика с компактдискове през 1985 г. като наследник на касетофона. Три години преди това се появи и първият CD плейър за дома.

Автомобилният диск CDX-1 бързо стана хит и производителите започнаха масово да продават коли с вградени CD плейъри. През 90-те години вече може да се закупят и мултидискови системи, за да се превключват между няколко CD-та, без да се налага да се разменят ръчно. Въпреки че автомобили с големи CD чейнджъри (често в багажника или жабката) не са били на пазара от години, миналата година имаше селекция от нови модели с такива плейъри - Subaru XV, Porsche 718 и Lexus LC, както установи британският потребителски сайт Which?.

Най-ранните автомобилни аудиосистеми се приписват на братята Джоузеф и Пол Галвинг през 30-те години на миналия век. Те наричат своето радио за кола за 130 долара Motorola. И точно тяхната компания се превръща в телекомуникационния гигант, който познаваме днес.

Тогавашните 130 долара са еквивалентни на около 1500 долара сега, радио системата се е смятала по-скоро за скъпа глезотия, отколкото за необходимост от шофьорите.

Радиото с вакуумни тръби се захранвало от една батерия и изисквало доста мощен AM сигнал наблизо, за да можете да чуете хитовете на деня.
Motorola е работела само на AM радиочестоти, които никога не били идеални за качество на звука.

Качеството се повишило през 1952 г., когато немската компания Blaupunkt изобретява FM стереото за кола, последвано от AM/FM радио през 1953 г. Това радио с двойно предназначение е стандарт дори и сега.

През 1956 г. Chrysler представи фонограф за кола за възпроизвеждане на плочи и влезе в партньорство с Columbia Records, за да произведе 7-инчови плочи, които могат да работят с грамофон, който се плъзгаше от таблото на колата. Макар и новаторски, той е доста непрактичен, защото записите прескачат през всяко преминаване на неравност по пътя.